Fördelar med Unified Commerce

ENHETLIG KUNDUPPLEVELSE OAVSETT KANALVAL

Om ni jobbar med e-handel så har ni kanske stött på begreppet Unified Commerce. Det innebär att ni erbjuder era kunder en sömlös och enhetlig köpupplevelse oavsett vilken kanal de väljer att använda. Genom att se till att ha enhetlig produktinformation på plats och se till att alla olika kanaler samverkar förenklar ni både för er själva och för kunden. Här går vi igenom några av fördelarna med Unified Commerce och hur ni kan applicera det på er verksamhet.  

Cypoint logo

SMIDIG OCH ENHETLIG KUNDUPPLEVELSE

Unified Commerce innebär att ni erbjuder en sömlös och enhetlig kundupplevelse oavsett vilken kanal era kunder väljer att använda. Det innebär att era kunder får samma information, erbjudanden, priser och service oavsett om de handlar online, i butik eller via en app. Detta leder till nöjdare och mer lojala kunder då de får information som faktiskt är relevant för dem och som de är intresserade av att ta del av. Oavsett kanal. 

Genom att integrera alla försäljningskanaler och affärsprocesser blir det även lättare för er att hantera och följa upp försäljningen. Ni kan ha en enda inventariedatabas, vilket gör det enklare att optimera lager och göra realtidsuppdateringar. Detta hjälper er att förbättra effektiviteten och minska kostnaderna. När ni har en smidig process på plats blir det dessutom enklare att skala upp er e-handel samtidigt som ni fortsätter ha nöjda kunder.  

BÄTTRE INSIKTER, FLEXIBILITET OCH SKALBARHET

Genom att samla in och sammanställa data från alla kanaler på ett enhetligt sätt får ni en mer komplett bild av era kunder och deras beteenden. Denna information kan till exempel användas för att skapa mer relevanta och personliga erbjudanden och marknadsföringskampanjer. Dessutom kan ni få insikter om trender och förändringar i kundbeteenden, vilket kan hjälpa till att fatta bättre strategiska beslut. På så sätt kan ni öka er försäljning samtidigt som era kunder upplever att de får bättre service och erbjudanden som faktiskt matchar deras intressen och behov.  

Unified Commerce ger möjligheter att lättare anpassa sig till förändrade marknadsförhållanden och kundbehov. Genom att ha en integrerad plattform kan ni snabbt lägga till eller ta bort kanaler och funktioner efter behov. Dessutom kan ni lättare expandera till nya marknader och geografiska områden utan att behöva bygga upp separata infrastrukturer. Att tänka Unified Commerce ger er alltså möjlighet att skala upp er e-handel och er verksamhet på ett hållbart sätt.  

FÖRBÄTTRAD KUNDSERVICE OCH RELATION TILL KUNDEN

Unified Commerce ger er en fantastisk möjlighet att både förenkla era egna processer och bygga långsiktiga relationer till era kunder. Genom att ha tillgång till all kunddata och transaktionshistorik på en och samma plats kan ni erbjuda bättre kundservice och se till att era kunder får det de vill ha och behöver oavsett plattform. Kundtjänstmedarbetare kan snabbt få en översikt över kundens tidigare interaktioner och köphistorik, vilket gör det möjligt att ge snabbare och mer personlig hjälp.  

Sammanfattningsvis kan Unified Commerce hjälpa er att skapa en konkurrenskraftig verksamhet genom att förbättra kundupplevelsen, öka effektiviteten, bidra till långsiktigt ökad försäljning och bygga starkare och mer lönsamma kundrelationer. Om ni vill veta mer om hur vi kan hjälpa er att komma igång är ni varmt välkomna att höra av er till Madeleine Engholm, VD på Cypoint Inspire.  

Cypoint logo