E-handel.
SKALA UPP ER E-HANDEL
Upplever ni att det är svårt att navigera djungeln av verktyg, plattformar och begrepp inom e-handel? Vi hjälper er att förstå hur, på vilket sätt samt med vilken teknik ni ska arbeta för att optimera och skala upp er e-handel.
Med hjälp av mer effektiva system, processer och verktyg kan ni erbjuda era kunder en köpupplevelse utöver det vanliga. Vårt team har kunskap kring marketing automation, inbound & outbound marketing, campaign engines och andra kompetenser som hjälper er att ta er ehandel till nästa nivå.
”53 % av kundlojaliteten kommer från köpupplevelsen.”
Källa: Gartner
En stor del av kundupplevelsen hänger på din e-handel. Därför är det viktigt att den fungerar optimalt. Men det krävs en bred kompetens för att möjliggöra fullt integrerad ehandel med system som till exempel affärssystem, PIM, CRM, logistik- och betallösningar.
I en informationsintensiv e-handel är ett PIM-system (Product Information management-system) extremt viktigt för att hålla all information korrekt, uppdaterad och enhetlig i alla kanaler.
Det är alltså viktigt att sköta alla informationshållare och dess innehåll på ett effektivt sätt för att optimera och skala upp e-handel. Därför är det viktigt att information från olika datahållare, såsom produkt-, kund- och leverantörsdata, skall vara lättillgänglig för alla som hanterar produkter och tjänster i flera olika kanaler.
Dessutom krävs att processerna runt omkring är optimerade utifrån företagets och systemens förutsättningar och ett fokus på Unified Commerce där kunden står i centrum. Vi ser till att tekniken samverkar med människan, helst sömlöst och i realtid, så att ni kan skala upp er e-handel.
Kunderna hittar inte till sajten.
Sajten konverterar inte när kunderna väl hittar dit.
Ni lägger för mycket resurser på att hålla sajten aktuell.
Insikterna som hjälper er ta rätt beslut saknas.
Hur formulerar vi vår strategi för Unified Commerce?
Hanterar verksamheten både B2C- & B2B-kunder?
Vilken typ av Customer Experience Management, marketing och spårbarhet skall vi hantera för att skapa bästa tänkbara kundupplevelse?
Skall vi erbjuda kunder service utöver ett köp av en vara eller en tjänst?
Har vi effektiv SEO som inte går ut över UX och sälj?
Har vi enhetlig och korrekt information om alla produkter?

EXPERTKONSULTING
Cypoint Inspire erbjuder specialister inom analys och utvärdering av handlarens behov samt vilka applikationer på marknaden som vi anser fyller dessa behov. Vi erbjuder både processnära och teknisk kompetens att implementera dessa applikationer.

KOM IGÅNG MED ER E-HANDEL
Att starta och driva en e-handel kan vara en spännande och potentiellt lukrativ affärsidé. Med den ökande populariteten av näthandel finns det en stor möjlighet att nå ut till en bredare kundbas och öka försäljningen. Men att komma igång kan vara överväldigande. Här delar vi med oss av tips som kan hjälpa er att komma igång med er e-handel och maximera era chanser till framgång.

VAD ÄR UNIFIED COMMERCE?
Unified Commerce är ett begrepp inom e-handel och detaljhandel som syftar till att koordinera och, många gånger, integrera försäljningskanaler och affärsaktiviteter till en sömlös och enhetlig kundupplevelse. I den här artikeln går vi igenom vad Unified Commerce är och hur det kan gynna er verksamhet.

VAD ÄR SEO?
Är du välbekant med begreppet SEO men har ändå svårt för att sätta fingret på vad det är? SEO står för Search Engine Optimization, eller sökmotoroptimering på svenska, och begreppet används flitigt inom digital marknadsföring och webbutveckling. Här reder vi ut grunderna i SEO och ger ett antal förslag på hur du kan arbeta med området.