Ett nära samarbete som resulterade i smidiga lösningar
Kundcase Polarn O. Pyret
Vi på Cypoint har arbetat med Polarn O. Pyret sedan 2021 med underhåll och vidareutveckling av deras e-handelslösning och PIM. Förutom att vara en långsiktig kund har Polarn O. Pyret en fantastisk hållbarhetsstrategi som går hand i hand med Cypoints visioner. Genom ett nära samarbete har vi tagit fram lösningar som underlättar både för deras medarbetare och kunder. Här delar vi med oss av de utmaningar de stod inför och hur vi hjälpte dem att ta fram bättre lösningar.

Utmaning
Att skapa en optimal e-handelsplattform och kundupplevelse
Likt andra e-handelsbolag vill Polarn O. Pyret ligga i framkant av teknik, innovation och kundupplevelse. E-handeln ska vara snygg, snabb, effektiv, rolig och köpupplevelsen ska fungera sömlöst och säkert för kunden. När PO.P sökte ny implementationspartner under 2021 för att hantera deras Optimizely e-handelsplattform och Inriver PIM sökte de efter ett företag som ville jobba väldigt nära dem.
De ville inte ha en vanlig ”kund - leverantörsrelation” utan de sökte en partner som skulle kännas som PO.P´s egna medarbetare. Det kändes helt rätt för oss som värderar långsiktiga relationer.
Lösning
Förnyat affärssystem och en modern shoppingupplevelse
Polarn O. Pyret har under de senaste åren genomgått en omfattande intern förändring med byte av affärssystem. Cypoint har stöttat dem genom att utveckla, underhålla och förbättra integrationerna mellan det nya affärssystemet, e-handeln och Inriver PIM – för att skapa en så smidig helhet som möjligt. För att möta de nya tekniska kraven uppgraderade Cypoint PO.P:s sökmotor från dåvarande Esales 3 till Voyado Elevate. Det krävde en fullständig omskrivning av sajtens indexering och sökfunktion, i nära samarbete med Voyado.
En ny webbsida lanserades sommaren 2023 efter ett års implementationsarbete där Cypoint deltog från start till mål med allt från lösningsarkitekt till utvecklarresurser inom frontend och .Net. Sajten innehåller flera nya, innovativa funktioner som vi utvecklat.
Resultat
Smidigare kundresa och bättre förutsättningar internt
Tack vare den senaste versionen av Voyado Elevate kan PO.P enkelt följa kundresan från sajtbesök till sälj och det har gett dem bättre insikter i kundresan och möjligheter till mer träffsäker personalisering. Med möjligheterna till personalisering kan de nu anpassa sitt innehåll, sökresultat med mera efter sina användare vilket gör att de kan förbättra kundupplevelsen och ge mer personlig service.
Vi arbetar nu löpande med plattformsuppdateringar och förbättringar för att skapa en snabb, responsiv köpupplevelse för PO.P´s kunder. Resultatet är en modern shoppingupplevelse och effektivare arbetsprocesser som gör det enklare för PO.P:s team att skapa innehåll och köpupplevelser utöver det vanliga.