Madeleine Engholm, Inga Hedman.

Regin, det största svenskägda bolaget inom fastighetsautomation, ska skala upp sin digitala närvaro för att ännu bättre möta kundernas behov. Med detta som målsättning har Regin inlett ett samarbete med Cypoint kring såväl strategi som teknik.

E-handelslösningen som Regin satsar på har ett första fokus på den svenska marknaden. Införandet kommer dock funktionellt, arkitekturellt och tekniskt kunna skalas upp till en global närvaro inom e-handel, då Regin har lokal närvaro i 14 länder idag. Den nya digitala plattformen implementeras i Microsofts molnplattform Azure och baseras på Episerver Commerce.

”Vår målsättning är att tillhandahålla en modern och stabil e-handel. Det ska gå snabbt för våra kunder att hitta det de söker och att lägga en order. Dessutom ska varje kund smidigt och enkelt få all dokumentation kring sina köpta produkter samlat på ett ställe. Det kommer också att spara massor av tid då manualer, instruktioner, produktblad och liknande finns direkt på användarkontot när vår kund ska skriva ut underlag till sina servicepärmar. Vi tror mycket på vårt samarbete med Cypoint och att deras erfarenhet och kompetens inom eCommerce kommer att hjälpa oss både strategiskt och tekniskt” – Inga Hedman, Marknadskommunikationschef AB Regin

”Vi är mycket glada och stolta över att Regin har valt Cypoint som samarbetspartner för införande av sin nya ehandels-lösning. Det känns mycket förtroendefullt och det ska bli inspirerande att se hur vi kan hjälpa till att lyfta dem till nya höjder” – Madeleine Engholm, VD på Cypoint Inspire.

Cypoint är ett IT-konsultbolag som hjälper kunderna i den digitala transformationen att skapa riktigt värde. Våra lösningar och våra konsulters genomförandeförmåga bidrar till förenklade, intäktsgenererande och kostnadssänkande affärsprocesser. Cypoint Inspire är ett affärsområde inom Cypoint som erbjuder lösningar och ledande kompetens inom Customer Experience, E-Commerce och PIM.