Case - Polarn O. Pyret

ETT NÄRA SAMARBETE SOM RESULTERADE I SMIDIGA LÖSNINGAR

Cypoint logo

Vi på Cypoint Inspire har arbetat med Polarn O. Pyret sedan 2021 med underhåll och vidareutveckling av deras e-handelslösning och PIM-system. Förutom att vara en långsiktig kund har Polarn O. Pyret en fantastisk hållbarhetsstrategi som går hand i hand med Cypoints visioner. Genom ett nära samarbete har vi tagit fram lösningar som underlättar både för deras medarbetare och kunder. Här delar vi med oss av de utmaningar de stod inför och hur vi hjälpte dem att ta fram bättre lösningar.  

UTMANING - ATT SKAPA EN OPTIMAL E-HANDELSPLATTFORM OCH KUNDUPPLEVELSE

Likt andra ehandelsbolag vill Polarn O. Pyret ligga i framkant av teknik, innovation och kundupplevelse. E-handeln ska vara snygg, snabb, effektiv, rolig och köpupplevelsen ska fungera felfritt för kunden. Förutom att underlätta för kunderna var målet även att förenkla processerna för deras medarbetare. Detta har varit en härlig utmaning för oss på Cypoint Inspire att tackla tillsammans med PO.P. 

När PO.P sökte ny implementationspartner under 2021 för att hantera deras Optimizely e-handelsplattform samt inriver PIM-system så sökte de efter ett företag som ville jobba väldigt nära dem. De ville inte ha en vanlig ”leverantör – kundrelation” utan de sökte en partner som skulle kännas som PO.Ps egna medarbetare. Det kändes helt rätt för oss som värderar långsiktiga relationer.  

LÖSNING - FÖRNYAT AFFÄRSSYSTEM OCH EN SHOPPINGUPPLEVELSE UTÖVER DET VANLIGA

PO.P har gjort en omfattande intern resa med att byta ut sitt affärssystem. Cypoint Inspire deltog genom att hjälpa dem med att underhålla, förbättra och anpassa befintliga integrationer mellan affärssystem, ehandel- och PIM-systemet så att allt skulle fungera så smidigt som möjligt. För att hänga med i den senaste tekniken så var vi med och uppgraderade PO.Ps sökmotor från Esales 3 till Voyado Elevate (Esales 4). Det innebar en total omskrivning av sajtens indexering och sök, ett samarbete där vi jobbade tätt tillsammans med Voyado. Uppgraderingen har också get PO.P möjligheter att följa kundresan på ett betydligt bättre sätt vilket både gynnar företaget och kunderna.  

PO.P har nu en ny och fantastisk webbsida och shoppingupplevelse för sina kunder. Implementationsarbetet startade efter sommaren 2022 och blev klart med lansering innan sommaren 2023 och vi på Cypoint Inspire var med i hela processen. Deras webbsida har idag flera nya, innovativa koncept och ideér som vi har varit med och utvecklat. Utöver detta så arbetar vi dagligen med förbättringar i integrationer, vi har gjort plattformsuppdateringar och andra förbättringar för att få en snabb responsiv sajt för PO.Ps kunder. Men även för deras interna användare har det blivit ett lyft med förenklade arbetsprocesser för att skapa produktupplevelser och hantera sajtens innehåll. 

RESULTAT - SMIDIGARE KUNDRESA OCH FÖRBÄTTRADE FÖRUTSÄTTNINGAR FÖR MEDARBETARE

Genom vårt samarbete har vi idag en mycket snabbare och fräschare site som bygger på den senaste tekniken. PO.P har fått väldigt god respons av sina kunder för den nya sajten och deras medarbetare har fått mycket bättre förutsättningar att fokusera på att skapa bra innehåll. De har även kunnat lägga mer fokus på sina produkthistorier.  

Tack vare den senaste versionen av Voyado Elevate kan PO.P enkelt följa kundresan från sajtbesök till sälj. Med möjligheterna till personalisering som de fått i nya versionen kan PO.P anpassa sitt innehåll, sökresultat med mera efter sina användare vilket gör att de kan förbättra kundupplevelsen och ge mer personlig service till sina kunder.  

AFFÄRSNYTTAN - HÖGRE ROI MED HJÄLP AV SMIDIGARE LÖSNINGAR

Med god hjälp av våra insatser har systemen blivit snabbare och mycket stabilare vilket lett till att PO.P inte behöver lägga tid på felsökning utan kan istället fokusera på sin kärnverksamhet. Genom att vi har tagit fram bättre lösningar och arbetsprocesser har vi kunnat förenkla för PO.Ps medarbetare i deras dagliga arbete vilket förstås ger en högre ROI. 

Cypoint logo